CNT-Barcelona presenta en roda de premsa la campanya de boikot #DiNoaGinos

Posted on 2013-07-18 By

Volem que els clients, tant els habituals com els potencials, d’ aquesta cadena de restaurants, comprenguin quina és la seva implicació en l’ empitjorament d’ aquestes condicions perque al final, l’ actuació de Ginos vers els treballadors i treballadores, recau sobre el conjunt de la classe treballadora, encara que aquesta estigui dinant a un Ginos o prenent un café al Starbucks: si Ginos assetja el treballador que ens atèn al restaurant, i ho fa només perque aquest coneix i reclama els seus drets, ens està assetjant al conjunt de treballadors i treballadores.
Roda de premsa de la campanya de boikot #DiNoaGinos
Avui ha arrencat, amb una roda de premsa de presentació, la campanya de la CNT de Barcelona #DiNoaGinos. Davant les oficines centrals del Grup Vips (al qual pertany Ginos, juntament amb Starbucks i restaurants Vips), s’ ha volgut posar en coneixement de la població en general la situació d’ assetjament que de manera continuada pateixen els integrants de la secció sindical de la CNT als restaurants Ginos, així com les rebaixes en les condicions laborals que Ginos aplica als treballadors i treballadores, i contra les quals, aquest sindicat porta més de dos anys lluitant.

 Volem que els clients, tant els habituals com els potencials, d’ aquesta
cadena de restaurants, comprenguin quina és la seva implicació en l’
empitjorament d’ aquestes condicions perque al final, l’ actuació de
Ginos vers els treballadors i treballadores, recau sobre el conjunt de
la classe treballadora, encara que aquesta estigui dinant a un Ginos o
prenent un café al Starbucks: si Ginos assetja el treballador que ens
atèn al restaurant, i ho fa només perque aquest coneix i reclama els
seus drets, ens està assetjant al conjunt de treballadors i
treballadores.
 A l’estiu, els treballadors i
treballadores del sector de l’ hosteleria pateixen encara unes pitjors
condicions de treball pel sol motiu de que hi ha més feina per treu-re.
La lamentable situació econòmica que estem patint proporciona als
empresaris d’ aquest sector, un bon grapat de treballadors disposats a
empassar amb el que se’ls possi al davant per tant d’ aconseguir o de
mantenir el lloc de feina a l’ empresa. És per això que la campanya
comptarà també amb una altra direccionalitat: la de fer coneixedors i
partícips a tots els treballadors i treballadors de Ginos i del Grup
Vips, de la lluita que ja portem contra la praxis d’ aquesta empresa i
la que tot just emprenem avui, així com dels èxits assolits fins ara,
que no han estat pocs.

La
campanya es composarà d’ accions informatives tant cap als treballadors
i treballadores, com cap als clients dels restaurants.
Pots seguir la campanya al Twitter: @DiNoaGinos, @CNT_Barcelona
…o al Facebook: CNT Sov de Barcelona

-Premsa CNT-AIT Barcelona-

General