Aquesta tarda la CNT de Barcelona, dins el marc de la campanya confederal “Que l’ atur no t’ aturi”, ha recorregut el barri de Sants de Barcelona informant de les propostes que la CNT planteja en la lluita contra l’ atur.

Més de cinquanta persones han recorregut aquesta tarda el barri de Sants movilitzats contra l’ atur

Una cinqüentena de persones, entre militants de CNT, col·lectius i veïns i veïnes del barri, s´han concentrat aquesta tarda a la Pl. de Sants sota el lema “Que l’ atur no t’ aturi“. Durant més de mitja hora s’ han repartit centenars d’ octavetes als i les transeünts i s’ han plantejat per megafonia algunes de les propostes de la CNT contra la lacra de l’ atur. També s´ha desplegat una pancarta a on es podia llegir una d’ aquestes propostes: “Treballar menys per treballar totes“, la reducció de jornada a 30 hores setmanals sense reducció salarial, per tal de fomentar noves contractacions obligant les empreses a contractar els treballadors i treballadores que estàn a l’ atur, enlloc d’ explotar els que ja tenen, sota l’ amenaça, sempre present, de l’ acomiadament.

S´ha cridat a la movilització contra l’ atur tant pel carrer principal de Sants com per carrerons del barri.
Després d’ això i veient que cada cop s’ arrepleglava més gent, s’ ha avançat per carretera de Sants fins la plaça Joan Peregrí, a on s’ han tornat a exposar els veïns i veïnes del barri, de manera més amplia, la resta de propostes que, com a classe treballadora, podem fer servir en la lluita contra l’ atur. A més de la reducció de jonada, s’ han plantejat les hores extres com a creadores d’ atur i per tant, la necessitat de que els treballadors i treballadores en actiu s’ organitzin per negar-se a realitzar-les, doncs aquestes hores són el lloc de treball d’ un aturat o d’ una aturada. Tampoc s´ha volgut deixar sense menció l’ alternativa de l’ autogestió i el cooperativisme, camps en els que el barri de Sants ja té força experiència.
La marxa ha continuat pels carrerons de Sants, cridant els veïns i veïnes d’ aquest barri històricament combatiu, a lluitar plegats contra l’ atur, fins a tornar a la Pl. de Sants a on s’ ha tancat l’ acte amb un míting final.
Des de la CNT de Barcelona i des de el grup d’ aquest sindicat al barri de Sants, organitzador de l’ acte, es vol agrair tots els col·lectius que han participat avui en aquest acte.
Així mateix, recordem que demà dissabte 16 de febrer el Grup del Barri de Sants de la CNT de Barcelona ha organitzat xerrades i debats tant al matí com per la tarda, al voltant de les eines de que disposem per combatre l’ atur. Al migdia s’ organitzarà un dinar solidari pro-vaguistes encausats del barri de Sants. Tots els actes tindràn lloc a l’ Espai Obert, al carrer Violant d’ Hongria.

Els actes contra l’ atur continuen demà amb debats i un dinar solidari.

-Premsa CNT-AIT Barcelona-