x Agència Confederal de Granollers

La direcció afirma que es va “mal interpretar” l’acord que van signar dijous

Els treballadors declaren sentir-se estafats i defraudats

L’ERO temporal, un dels principals motius que va motivar la vaga de 36 dies a l’enllumenat públic de Granollers i Les Franqueses, podria ser aplicat exactament igual que es va signar a Madrid aquest dilluns per l’empresa IMESAPI trencant així el pacte escrit que empresa i treballadors van signar dijous.

Segons informen fons de les seccions sindicals de CNT i CGT a IMESAPI Granollers, divendres a la tarda els responsables de IMESAPI van notificar als treballadors de Granollers que l’acord signat dijous havia estat “mal interpretat”. Una reacció del tot sorprenent pels treballadors, doncs l’acord que ambdós sindicats i empresa havien signat el dia abans deia ben clar que cada treballador havia de rotar aproximadament una setmana fins arribar al 31 de maig de 2013, data en que finalitza l’ERO temporal.

Els treballadors de l’empresa afirmen que no es tracta de cap mala interpretació del text, que és ben clar en el redactat, i consideren que es tracta d’un canvi de postura d’última hora a la direcció de l’empresa o bé que directament han intentat enganyar la plantilla. En qualsevol cas “no té lògica que signéssim una aplicació de l’ERO temporal que deixi exactament igual el que l’empresa pretenia en un principi i que va ser un dels principals motius dels 36 dies de vaga indefinida, és inconcebible es miri per on es miri” afirmen des de la plantilla.

Des del sindicat CNT s’ha posat ja en mans dels serveis jurídics la qüestió, i afirmen que si finalment l’empresa trenca l’acord signat amb els representants de la plantilla emprendran accions legals per impugnar la mesura. Per altra banda, el sindicat reclama a la companyia del grup ACS que reconsideri la seva postura i que s’ajusti finalment a l’acord que van signar acabant així d’una vegada per totes amb aquest conflicte que ja porta gairebé dos mesos.