El llegat d’Eurovegas: neix la plataforma Delta Viu

Publicat per Sindicat el

L’ombra d’Eurovegas s’ha allunyat però el Delta continua amenaçat. La Plataforma Aturem Eurovegas es refunda en Delta Viu per continuar defensant el territori i generant alternatives. Aquest cap de setmana seran presenta a la Fira del Galls de 11h a 17h, amb una exposició.
Després de foragitar l’amenaça del macrocomplex la Plataforma Aturem Eurovegas tenia clar que calia continuar treballant per aquest espai tan vulnerable. S’havia d’aprofitar la xarxa d’entitats i persones compromeses creada durant aquests mesos.LA LLUITA CONTINUA Així, el dia 27 d’octubre, a Sant Boi de Llobregat, la Plataforma es va decidir reformular, mantenint l’esperit de lluita, però en clau més constructiva, en “Delta Viu – Plataforma per la recuperació dels espais agraris i naturals del Delta del Llobregat”.

Per posar-se mans a l’obra, l’1 de desembre vam organitzar una trobada per començar a definir les línies de treball. Una vintena de persones de diverses procedències vinculades a l’antiga Plataforma Aturem Eurovegas i altres de noves ens citaren al Centre Cívic Jardins de la Pau del Prat. En assemblea oberta donarem forma al nou projecte, organitzant-nos en comissions.
La Comissió d’Agricultura es proposà aconseguir l’ampliació del Parc Agrari, la necessitat d’un banc de terres per gent desocupada i la creació d’una escola agro-pecuària autogestionada, entre d’altres. La Comissió d’Espais Naturals treballarà sobretot les estratègies de divulgació i defensa de la gran riquesa natural del nostre delta. I com a nova creació aparegué la Comissió de Defensa del Patrimoni Històric dels terrenys deltaics. També s’ha aprovat un nou manifest, s’ha creat un nou logo i web.
Si vols participar, escriu un correu a info@deltaviu.org.

MÉS INFO

L’exposició sobre el Delta del Llobregat, a Sant Boi