L’ombra d’Eurovegas s’ha allunyat però el Delta continua amenaçat. La Plataforma Aturem Eurovegas es refunda en Delta Viu per continuar defensant el territori i generant alternatives. Aquest cap de setmana seran presenta a la Fira del Galls de 11h a 17h, amb una exposició.
Després de foragitar l’amenaça del macrocomplex la Plataforma Aturem Eurovegas tenia clar que calia continuar treballant per aquest espai tan vulnerable. S’havia d’aprofitar la xarxa d’entitats i persones compromeses creada durant aquests mesos.LA LLUITA CONTINUA Així, el dia 27 d’octubre, a Sant Boi de Llobregat, la Plataforma es va decidir reformular, mantenint l’esperit de lluita, però en clau més constructiva, en “Delta Viu – Plataforma per la recuperació dels espais agraris i naturals del Delta del Llobregat”.

Per posar-se mans a l’obra, l’1 de desembre vam organitzar una trobada per començar a definir les línies de treball. Una vintena de persones de diverses procedències vinculades a l’antiga Plataforma Aturem Eurovegas i altres de noves ens citaren al Centre Cívic Jardins de la Pau del Prat. En assemblea oberta donarem forma al nou projecte, organitzant-nos en comissions.
La Comissió d’Agricultura es proposà aconseguir l’ampliació del Parc Agrari, la necessitat d’un banc de terres per gent desocupada i la creació d’una escola agro-pecuària autogestionada, entre d’altres. La Comissió d’Espais Naturals treballarà sobretot les estratègies de divulgació i defensa de la gran riquesa natural del nostre delta. I com a nova creació aparegué la Comissió de Defensa del Patrimoni Històric dels terrenys deltaics. També s’ha aprovat un nou manifest, s’ha creat un nou logo i web.
Si vols participar, escriu un correu a info@deltaviu.org.

MÉS INFO

L’exposició sobre el Delta del Llobregat, a Sant Boi