TEMPS DE REVOLTA I SOLIDARITAT
  Aquest mes de Setembre hi ha convocades mobil·litzacions i vagues a diferents sectors amb les  quals CNT-Catalunya es mostra solidària i les recolça, sempre que no estiguin manipulades pels sindicats del poder CCOO i UGT.
  Volem cridar l’atenció sobre les convocatòries de jornades de vaga a l’ensenyameny discutides i acordades assambleariament per la “Coordinadora Interzones de l’Ensenyment” a les quals ens adherim i que desitjem siguin assumides ampliament doncs s’està intentant impedir la devaluació d’aquest sector que es de primera importància en la concienciació de les noves generacions per a  que en un pròxim futur siguin capaces d’entendre les relacions humanes i el funcionament dels diferents grups socials, aixi que volem fer emfasi també en la necesssària aposta per una veritable transformació educativa en un sentit llibertari i no alienant.
  Pensem i estem convençuts que l’única manera d’impedir que la situació a aquest sector no arribi als nivells grecs (perdre la meitat del salari) es mobil·litzar-se ara tot i perdent alguns dies del sou. A més a més serà també una decisió pedagògica pels alumnes. Allò contrari pot ser que l’administració segueixi retallant sous i drets a fi de que l’hi sigui més fàcil privatitzar l’ensenyament.
   Així doncs, a més a més dels dies 12 i 13 d’aquest mes de setembre, les vagues continuaran el 19, 26 i 27. A continuació es valora la possibilitat d’una vaga setmanal de 2 dies fins aconseguir que el Departament d’Ensenyament s’avingui a acceptar les reivindicacions de la Coordinadora
1.      Aturar l’acomiadament del professorat interí per tal no solament de defensar els llocs de treball d’aquests, també per a evitar la precarització de la feina docent, la modificació de l’horari lectiu i de permanencia, l’augment de ràtios i pèrdues de grups i l’atenció a la diversitat.
2.      Que hagi cobertura de les substitucions dels docents des del primer dia de cobrament del 100% del sou per al professorat substitut en comptes de la cobertura parcial a partir del desè dia, segons ha establert el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya per a aquest curs 2012-2013.
3.      Establiment d’un calendari de negociacions de la resta de retallades sofertes i exigència d’un tracte digne a tota la comunitat educativa per part de l’administració.
Per altra banda, a TMB (Transports Metropolitans de Barcelona) davant la pretensió de l’Ajuntament de rebaixar-los el sou el 14 % i robar-los les pagues extres de 2012 s’han convocat dos dies de Vaga a Barcelona: el 17 a Bus, Metro, ADIF, ferrocarrils de la Generalitat i RENFE i el 24 de setembre també a Metro. De nou els serveis mínims seràn totalment abusius per intentar que  fracasi. Demanem a la ciutadania de Barcelona que entengui aquesta situació i que sigui solidària. El 1951 davant l’abús del franquisme que significava doblar el preu dels bitllets dels tramvies a 1 peseta (valien 0´50 ptes) la CNT va realitzar una vaga dels mateixos i no solament es va aconseguir que el preu del mateix no pujés, sino que van fer dimitir al Gobernador de Catalunya. Es va  aconseguir amb la complicitat de la ciutadania que no agafava els tramvies, que obligaven a circular amb l’amenaça de la Guardia Civil. Fou una vaga solidària.
   CNT doncs, recolça i convoca a totes aquestes mobil·litzacions i aturades i es solidaritza amb la lluita per la readmissió de l’Andreu De Cabo, treballador d’autobusos de TMB acomiadat en repressió per la seva activitat sindical.
   Aixi mateix fem una crida a participar activament als actes convocats pels dies 21, al “Pregó Popular” i Manifestació a les 19.00h a Plaça Sant Jaume, i Dilluns 24 a les 11.00h a la Basílica de la Mare de Déu de la Mercè”  No tenim res a cel·lebrar i sí molt i a molts que denunciar.
   Les mobil·litzacions i vagues a Catalunya no son úniques. A Madrid metro autobusos, RENFE i ADIF també faran vaga el 17 de Setembre. A Euskadi, Navarra i Galicia també el 26 setembre es convoca  una  vaga general contra les retallades.
Entre tots i totes es pot guanyar.
   La majoria d’aquestes mobil·litzacions i vagues tenen un denominador comú: el rebuig a fer-les amb els sindicats que aquests últims 30 anys han pactat l’acomiadament de milers i milers de treballladors amb la patronal a través de ERES i pactes socials impresentables, CCOO i UGT. El que volem entendre com una presa de consciència per part dels treballadors.
SALUT I SOLIDARITAT
CNT