Tal dia com avui va morir a Baiona el 27 d’abril de 1981 Demetrio Beriain Azqueta.En Demetrio va néixer a Navarra l’any 1911, va quedar orfe de pare i mare i als 16 anys va arribar al Prat per treballar a la Paperera, on va començar a relacionar-se amb les idees anarquistes. Més endavant va ser secretari del Sindicat d’Oficis Diversos de la CNT i al començament de la guerra civil presidir el Comitè local de milícies antifascistes formant part del consell que va substituir l’Ajuntament i participant en les col·lectivitzacions i en d’altres activitats anarquistes a Barcelona.

L’any 1939 va creuar la frontera, on va ser detingut i traslladat als camps de concentració francesos. Posteriorment es va traslladar amb la seva família a Baiona. En els seus escrits: “Prat de Llobregat, ayer: un pueblo sin estado” va dir durant un míting celebrat a l’Artesà arran de la mort de Durruti el 20 de novembre de 1936 el següent: “… no consentiremos que en el Prat se derrame una sola gota de sangre de cualquier inocente”.

x Lannarie