Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és 1rmaig2020-729x1024.jpg

El primer de maig d’enguany el viurem d’una manera atípica, a causa de la més que excepcional situació de pandèmia mundial causada per la Covid-19.
Aquesta situació com totes sabem, no només ha generat una crisi en l’àmbit sanitari, sinó que malauradament també ha afectat greument a escala social i laboral. Les successives retallades realitzades tant pel govern català com l’espanyol, han donat per resultat un col·lapse sanitari en el qual podem comptar milers els morts. Davant d’això l’estratègia a estat posar els interessos econòmics per davant de la vida mateixa de les treballadores. Aquesta política ens ha conduït a ERTOs, acomiadaments, imposició d’anar a treballar de serveis no essencials…
Des de la CNT hem intentat, en tot moment, no quedar-nos a un costat i poder allargar la mà a les treballadores afectades. És per això que aquest primer de maig seguirem a l’ofensiva, ja que aquesta crisi no l’hem de pagar les treballadores. No només exigim mesures per la situació actual sinó que també prometem un període de mobilitzacions per quan tot això hagi passat, ja que la classe treballadora no és la culpable de la situació actual. La CNT del Prat defensa els punts signats en el Manifest de la Taula Sindical Catalunya per 1 de maig, que són els següents:

Mesures de xoc mentre duri el confinament:

1. Garantia patronal dels EPIs i protocols de protecció i de proves PCR per tots els treballs que ho requereixin.
  2. Aturada de tota activitat econòmica no essencial.
  3. Nul·litat de tots els ERTOs d’empreses amb beneficis.
  4. Nul·litat de tots els acomiadaments declarats improcedents.
  5. Establiment d’una renda bàsica universal i prou incompliment de la renda garantida per part de la Generalitat.
  6. Gestió Pública i recuperació immediata de tots els serveis públics privatitzats.
  7. Reducció dràstica dels impostos a cooperatives de treball horitzontal, i d’autònoms sense assalariats.

Mesures Post Confinament i davant la crisi econòmica i social:

1. Retirada total de les reformes laborals, salaris i pensions dignes per tothom als 65 anys.
  2. Fi de l’acomiadament lliure: dret a opció a reingrés al lloc de treball en cas d’acomiadament improcedent.
  3. Prohibició de l’externalització de serveis de la pròpia empresa (per combatre la precarietat, prou segmentació amb la temporalitat i ETTs).
  4. Repartiment del treball: Prohibició de les hores extres, reducció dràstica de la jornada laboral i l’edat de jubilació.
  5. Reforma fiscal a Catalunya i a l’Estat: qui més té que pagui més.
  6. Aprovació i aplicació del conveni de l’OIT de les treballadores de la llar i regularització de totes les treballadores sense papers i migrants.
  7. Relocalització del teixit productiu en clau ecològica i superació de l’economia fòssil.
  8. Enfront l’autoritarisme i la vigilància digital, garantia de llibertats fonamentals al carrer i d’intimitat a la xarxa, derogació de la llei Mordaza.
  9. No paguem el deute, exigim a la UE que la banca i les multinacionals paguin per no deixar ningú enrere, intervenim les empreses per garantir la planificació racional i democràtica de l’economia: “Passem a l’ofensiva” i cridem ben fort que no volem cap nou pacte com el de la Moncloa per afavorir el capital.

(Podreu trobar el manifest complert clicant en el següent enllaç: MANIFEST TAULA SINDICAL CATALUNYA).

Des de la CNT del Prat hem volgut celebrar aquest estrany dia de lluita, amb una selecció de continguts que hem compilat per tal de posar a el vostre disposició. Aquí trobareu una sèrie d’enllaços on podreu consultar llibres, articles, entrevistes i moltes més coses d’interès.
En primer lloc recordem les guies jurídiques especialment editades per la situació actual de la Covid-19. Podeu descarregar aquestes guies en el sgüent enllaç web: GUIES JURÍDIQUES

Nº5 GUÍA JURÍDICA CONTRATO TEMPORAL, OBRA Y SERVICIO EVENTUALES

Nº4 GUÍA JURÍDICA EMPLEADAS DE HOGAR

Nº3 GUÍA JURÍDICA TELETRABAJO

Nº2 GUÍA JURÍDICA ERTEs Causas objetivas

Nº1 GUÍA JURÍDICA ERTEs Fuerza

Un altre guia de la cual disposem és la GUÍA RÁPIDA DE SEGURIDAD Y SALUD EN RELACIÓN CON EL COVI-19. També us animem a donar-li un cop d’ull al PERIÓDICO CNT que a dedicat un numero especial per la situació del Covid-19 (Periódico nº423).

Celebrem aquest dia coneixent el passat anarquista del Prat de Llobregat. (L’ANARQUISME AL PRAT). Finalment us deixem amb la llista de continguts que hem seleccionat per celebrar aquest 1r de Maig:

• Una pandemia llamada autoridad: Compilado anarquista y otros textos sobre el Covid-19, el control social y la crisis permanente del capital (enero – marzo 2020) >> Clica’m
  • Trincheras permanentes >> Clica’m
  • L’anarquisme, fet diferencial català: Influència i llegat de l’anarquisme en la història i la societat catalana contemporània >> Clica’m
  • Murray Bookchin: Comunalismo, Naturaleza y Libertad >> Clica’m
  • HISTORIA DE LA CNT Utopía, pragmatismo y revolución >> Clica’m
  • Autogestión y anarcosindicalismo en la España revolucionaria >> Clica’m
  • Discapacidad y lucha de clases: El ejemplo de ASMIBA >> Clica’m
  • Mirar a Marta… (empleada de hogar) >> Clica’m
  • La violencia laboral heteropatriarcal: precariedad, paro y bajas pensiones de las mujeres >> Clica’m
  • Desigualdad o patriarcado? Una reflexión desde la conciencia de clase y otras formas de dominación >> Clica’m
  • Feminismos negros Una antología >> Clica’m