Aquesta última setmana de gener el conflicte iniciat per la secció sindical de CNT a l’empresa Lluch Essence arran de l’acomiadament de tota la secció, i dels treballadors del departament de logística, ha tingut novetats.
El dia 2 de desembre l’empresa Lluch Essence va acomiadar a 14 treballadors, tots del departament de logística (situat al Prat de Llobregat), i acomiadant així també a la totalitat de la secció sindical de la CNT a l’empresa. Entre els 14 treballadors acomiadats es trobaven persones que en aquell moment tenien una baixa mèdica o baixa per paternitat, així com d’altres companys amb reducció de jornada per conciliació familiar.
L’empresa va acomiadar a tot el departament amb la clara intenció d’externalitzar-lo, ja que actualment aquesta feina la realitza una altra empresa de fora del Prat.
Després dels anys de lluita que duien a terme els afiliats de la CNT El Prat en aquesta empresa es va decidir iniciar un conflicte sindical amb Lluch Essence. Durant aquestes últimes setmanes s’han fet piquets periòdics a l’entrada de l’empresa, mobilitzacions pels carrers del Prat, s’han repartit octavetes i enganxat cartells pel poble, apareixent la notícia a diversos mitjans de comunicació locals.
El conflicte ha tingut el seu impacte i moltes veïnes del Prat eren conscients de la situació i han mostrat el seu suport als treballadors acomiadats i al sindicat.
A partir d’aquest conflicte es van plantejar reunions amb l’empresa. Davant la impossibilitat de readmissió, ja que l’empresa havia suprimit els llocs de treball, es van proposar unes millores de les condicions en l’acomiadament. Després de diverses reunions els treballadors han acceptat les millores plantejades. Diversos membres de la secció sindical han passat de rebre 20 dies/any treballat a 60 dies/any treballat. Aquestes millores no haurien sigut possibles sense la lluita de tots aquests anys de la secció de CNT El Prat a l’empresa ni del conflicte iniciat el passat desembre.
Des de la CNT El Prat som conscients que no és una victòria total, que no s’ha aconseguit la readmissió i hem pogut assegurar els llocs de feina dels treballadors, però entenem que la lluita duta a terme pel nostre sindicat sí que a millorat la situació en la qual l’empresa pretenia desfer-se d’aquests treballadors i de la secció sindical de la CNT.
Des de l’anarcosindicat us animem a organitzar-vos als vostres centres de treball, a crear seccions i millorar les nostres condicions com a classe obrera, plantant cara abans no sigui massa tard per actuar. Ens trobareu sempre al costat de qui lluiti pels interessos de la classe treballadora.

0 comentaris

Avatar placeholder